Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
Dodano: 05 lipca 2021
Od 1 lipca 2021 r. ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - każdy właściciel/zarządca budynku ma obowiązek złożyć deklarację.
W Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków będą gromadzone podstawowe dane o:
• źródłach ciepła,
• źródłach energii elektrycznej oraz źródłach spalania paliw eksploatowanych na potrzeby budynku lub lokalu.
Właściciel / Zarządca ma obowiązek złożyć deklarację w terminie:
· 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących (starych źródeł ciepła lub spalania paliw),
· 14 dni w przypadku „nowo” powstałych obiektów (źródeł ciepła lub spalania paliw).
Deklaracje można składać w formie elektronicznej na stronie: zone.gunb.gov.pl – przy pomocy profilu zaufanego, podpisu elektronicznego lub e-dowodu – bądź w formie papierowej, osobiście lub wysyłając wypełniony formularz listownie do Urzędu Gminy Włoszakowice.
Film informacyjny dostępny TUTAJ
Agnieszka Wojciechowska - referent ds. ochrony środowiska