Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

Dodano: 05 lipca 2021

Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

Od 1 lipca 2021 r. ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - każdy właściciel/zarządca budynku ma obowiązek złożyć deklarację.

W Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków będą gromadzone podstawowe dane o:

• źródłach ciepła,

• źródłach energii elektrycznej oraz źródłach spalania paliw eksploatowanych na potrzeby budynku lub lokalu.

 Właściciel / Zarządca ma obowiązek złożyć deklarację w terminie:

·       12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących (starych źródeł ciepła lub spalania paliw), 

·       14 dni w przypadku „nowo” powstałych obiektów (źródeł ciepła lub spalania paliw).

Deklaracje można składać w formie elektronicznej na stronie: zone.gunb.gov.pl – przy pomocy profilu zaufanego, podpisu elektronicznego lub e-dowodu – bądź w formie papierowej, osobiście lub wysyłając wypełniony formularz listownie do Urzędu Gminy Włoszakowice.

Film informacyjny dostępny TUTAJ

 

Agnieszka Wojciechowska - referent ds. ochrony środowiska

Pliki do pobrania